gps-speedsurfing

23Nils Duindam49,93
24Jan Willem Soepenberg47,18
25Roland Herwijnen45,62

In de ochtend even gevaren. Het werd droog en de wind zakte volledig in.

vanochtend mooi gevaren beetje te klein zeil maar in de vlagen ging het prima in de middag viel de wind weg het water was niet echt vlak

Ik was 11 uur op het water en er waren mooie vlagen van rond de 22 knopen uit het zuiden. Alleen te lang op het vlakke gedeelte, bij de haventjes, gebleven waar de wind veel minder goed door kwam, later de runs eerder ingezet en de snelheden gingen omhoog. Om half 1 nam de wind af maar nog even doorgevaren tot 1 uur. Daarna was het 2 uur lang windstil, om 3 uur nog even het water opgeweest maar het begon keihard te regenen en de wind kwam nog niet goed doorzetten. Toen was ik het zat en ben naar huis gegaan. Ik had wat anders voorgesteld van deze verlof dag:-)

Twee dagen op de 54, maar helaas hield de wind er eerder mee op dan ik hoopte. Wel gezien dat als je een stukje over de vaargeul gaat kan je ook bij zw NM varen. Ga ik vaker doen. Hoop dat er voor de middag/avond surfers betere wind staat. 202

Hehe, eindelijk een avondsessie met lekkere wind voor de 6,3 cheeky

18.15 het water op met de SX58 om even warm te draaien. Na een half uurtje naar de kant en de Missile gepakt. Het was wel flink choppy, maar dit moest de test worden smiley

1e rak halve wind, 2e rak naar de kant halve wind, toen maar eens uitvarend ruim gooien. Over de chop, 59 en jep spinout .... kon hem dr redelijk snel uithalen maar stond al in de katapultstand, board hapte aan lijzijde en hop bam, daar lag ik. Met mn heup tegen de mast aangekomen, wel wat pijnlijk nu, maar t blijft bij een blauwe plek gelukkig smiley

Horst zeker niet vlak vandaag, ook niet bij de kant. Toch na wat runs richting de kant steeds iets meer vertrouwen gekregen om harder en harder te gaan ook over de chop. 1 megavlaag gehad die zo hard was dat ik het lef niet had hem nog harder over de chop heen te laten denderen (met de crash nog in gedachte) ...

Super tevreden met mijn eerste sessie op de Missile en mijn 3de snelste tijd smiley. Tevens een PR op de 100mtr (68,72, was 68,24) en net geen PR op de max 2s op 0,28s na.

De 6,3 is echt een superzeil! Kon hem prima houden en hij vraagt downwind om hardere vlagen! Laat maar komen dat lage vlakke water, die 70 gaat er dit jaar echt aan icm de Missile yescool

om 1 uur aangekomen en toen 2 uur gewacht(en lopen lullen aan de kant) in de miezer op wat wind.
Had het kleinste spul al opgetogen. Na veeeeeeeeeel regen kwam uiteindelijk wat wind.
Helaas net geen ZW waardoor het al gauw choppy werd.
Misschien iets te weinig downhaul, want het liep niet helemaal lekker.
Te weinig acceleratie volgens mij.
Wel alweer een gijp PR'tje. En het kan nog wel harder had ik het gevoel :)
Iig weer een 60+ avg. Beter dan niet surfen...
Alleen halverwege halve wind knapte wel ineens me trapeze lijntje, maar die was al heel oud...

In het begin zaten wij in het oog van de storm te wachten op wind. Toen een tijdje met weinig wind net kunnen planeren met de 7.3 en vervolgens nog een tijd overpowered gevaren. Ik had geen zin om om  te tuigen en heb dus maar voortgeploegd door de chop. Ook aan de kant geen echt vlak stukje gevonden. Wel alles heel gehouden en toch mijn tweede sessie ooit.

eerst veel wachten op de wind. laat in de middag nog wat wind mee kunnen pakken totdat ik begin avond weer naar huis moest.

Lekker gevaren vanmorgen. pr neergezet.

De wind was in eens verdwenen.

Hoop snel weer te kunnen knallen

Sebastiaan

Heerlijke avondsessie. Had ook de kleine AB+ bij me, maar durfde het nog niet

aan, dus gewoon lekker met de brede Mistral heen en weer geknald.

Halverwege schoot mijn voorste voetband los, maarja ik was net op dreef om

een PR op het gemiddelde te halen, en meestal neem ik ook geen gereedschapskist

mee het water op, dus gewoon doorgaan; de snelle runs waren toch allemaal

naar de kant toe.

Wat een fantastische sport !

YES! PB again. After work session. The wind increased during the session. At the end I had troubles holding on to the 5,7. Used this sail for the first time, bought it from Luc. Together with the 23 caspar speed and te missile XS this is a super combo. I feel that a lot of potential is left, so hopefully I'll get the 70km/h average somewhere in the near future. The rain was dreadful by the way.

Toen de 112 wat groot werd de 90 eronder gezet, eerst lopen kloten, board kwam maar niet los, mastvoet helemaal achterin gezet, giek een stuk omhoog en toen werden de runs beter.

Was niet makkelijk om hard te gaan met deze richting (west?)veel chop etc.

Dat was een lekker dagje knallen in de regen met toch wel choppy water met een PR op de avr smiley. De Ka koncept 6.6 opgetuigd en lekker mee gevaren, al werd deze in de avond wel heel erg groot. De mfc 30 gaf weinig vertrouwen te soft..later de  f2 sxs met de orginele f2 30 vin gevarenen dat was een groot verschil, Duuusss ik ben dik tevreden.

Gekeken hoe lang de 112 te bevaren is, daarna snel de 90 eronder! Mooi namiddag/avond sessie!

Moesten wel lamg wachtten op de wind maar toen ie kwam ging het lekker!

behoorlijke wind s'avonds > 6 beaufort in de vlagen; ruime wind ging een stuk beter dan gisteren, beging het zeil beter te begrijpen; planeren ging ook een stuk makkelijker, windrichting was vanavond ongeveer NW; kleine korte golven, ditmaal gelijk onderaan de wind onder de dijkjes gaan varen, heerlijk :) ik heb alleen wel Sander en Barry gemist. had ik nog wat opgestokenwink

Wat een top avond tot dat het donker werd gevaren. dit zijn nog eens zomers haha. maar na 3 avonden varen voel ik de armpjes wel een beetje. En eindelijk gemiddeld 60 kmh.

Om half een op het water, wind weg. Twee en een half uur later ging het los. Om acht uur had ik genoeg van de regen en de 6.4 werd wel te groot (toen de wind er nog een schep bovenop deed), samen met de vermoeidheid (gister ook 118km afgelegd) leek het beter maar te stoppen, de  hardste wind dus aan mij voorbij laten gaan. Volgende keer weer eens de missile en de superspeed, gaat vast harder.  Of gewicht gaan dragen (binnen of buiten de huid wink) .

woo hhhaaaaa angel

Almost broke my missile PR!!!! And broke my SX XS PR!!!

What a great daysmiley

Maybe i´ll post more tomorrow, now to bed....

In de avond goeie westen wind, Wou perse de 7.0 varen op de F86 en 2 skeggen proberen.Setje loopt prima. 6.2 met deze wind zou zeker harder zijn gegaan, volgende keer maar. Max gps 75,4 km/u.

Lang getwijfeld over waar te gaan varen. Aangezien het noorden er vandaag bekaaid vanaf leek te komen rond een uur of 2 richting Horst gereden. Rond een uur of 5 begon het daar redelijk te waaien. Op basis van John's advies 5.4 opgetuigd en dat was de  goeie keus voor vandaag. Gaandeweg trok de wind steeds meer aan en kon er nog behoorlijk rap gevaren worden voor een avondsessietje ;) Top!

@Raymond: nog bedankt voor het advies, ik zal het een volgende keer wat beter testen, was nu wat te kort...

Vreselijk slecht weer, maar een machtig mooie wind. Gezien de windvooruitzichten pas laat van huis gegaan en om 19.00 op het water. Eindelijk eens een keer goed gegokt.

Samen met Rob tot in het donker gevaren en de op één na snelste sessie ooit gescoord. Een 2 sec. max gehaald van 72,99 tot nu toe de snelste max van vandaag. Toevallig had Paul precies dezelfde score.

Sorry Raymond, ik zie net dat jij nog iets sneller bent geweest met 73,21. Gefeliciteerd met je PR's!

Goed dat ik niet met jullie om 21.00 ben gestopt om te gaan eten, want mijn beste tijden heb ik nadien, tegen donker gevaren.

Dat idee had ik idd al...

Jammer, volgende keer beter, dat ik terug ging werd de wind echt al minder... (even dus...)

Gezien de wind en de omstandigheden ben ik zeer happy met mijn positie wink

Het Speedkanon is terug. Mooie prestatie John

The rainiest day in 50 years!