gps-speedsurfing

65Frederik Schukken47,83
66Janny Beimers43,81
67Bjorn Rozendaal29,88
Voor de eerste keer met GPS. Snap nu helemaal waarom dit zo leuk en verslavend is. Verder lekkere korte sessie op Horst met Fanatic Hawk en V8 6,5. Wind nam 's middags toe, maar moest op tijd weer aan het werk.
Lekker gesurfd. Begonnen met FF 90 en TR-3 6.3 maar overgestapt op FF 79. Beste vlagen zo rond een uur of 13:30.
Jammer, net de 70 niet aangetikt, maar het zit er aan te komen.
De opbouw van de runs gaat steeds beter.
Wel 3 PR's verbeterd op de 100, max 10sec en gemiddelde snelheid.
Met enige twijfel mijn 6,2 opgezet. Uiteindelijk bleek dit een goede keus te zijn.
En wat gaat dat lekker zo hard. Pr met 5,45 km verbeterd.

Ron en Serge bedankt voor julli advies.
Super day for me. First time on small stuff this year, Falcon 86+TR-6 6.3. Today used the gorilla stance for the big gusts, very effective :-)

PR day for me!
Dit had ik echt eens nodig!
Zullen wel veel PR's gehaald zijn vandaag door iedereen als je optijd was.
Dit setje kan vast nog wel harder, maar het is een mooie verbetering.
heerlijk dagje, lekker vlak bij de kant. en goeie snelheden gehaald! en dan ook nog eens een zonnetje om het compleet te maken :)
Heerlijke middagsessie met eindelijk weer eens veel wind. Helaas liep m'n snelste run mis doordat ik de grip aan de giek verloor. Result met 68 op de rug in het water. Kreeg even geen lucht meer.

Hoi .

Ik heb lekker gevaren. Er stond een goede wind.

Ik ben redelijk snel gegaan. Lekker ge oefent met gijpen.

En het was niet te druk. Groeten Björn

super dag op horst  erg blij met de gevaren tijden
Yess, voor het eerst de 70 aangetikt. en ook avg nieuw pr. Ondanks dat ik het  rustig aan heb gedaan vanwege schouderblessure toch mezelf aardig verbeterd qua snelheid.  Had 1 echt mooie run, de rest van de runs kwam ik iets wind te kort op het vlakke stuk naast de dammetjes. Ik kan wat dat betreft nog heel wat leren wat betreft het kiezen van het moment om op het board te stappen wanneer er een vlaag aankomt.
Had absoluut nog sneller gekund maar ik ben voor nu erg blij en tevreden, er moet ten slotte ook nog iets overblijven om te kunnen verbeteren.
Zonnetje,wind, pr's, wat wil je nog meer.
Heerlijk gesurfd, wel overpowered in de vlagen met mijn 5.8, maar toch net te doen.
Vandaag voor het eerst op strand horst gevaren.
Alle pr's verbroken. Helaas gisteren een voetbalwedstrijd gespeeld waardoor de benen al zeer vermoeid waren vanmorgen.
Maar ondanks dat, ging prima vandaag en voor het eerst over de 70! Water is op horst ook een stuk vlakker dan bij polsmaten.
Zeker voor herhaling vatbaar! Nu nog de 10 sec. run over de 70 en dan zijn we helemaal dik tevreden!

Niet mijn dag, hoofdpijn, kramp, zeil te klein. Maar wat zeur ik: mijn op één na beste sessie ooit.....
Wow, wat een dag. Een hele serie PR's, waarvan de run van 70 en de max van 75 het mooiste zijn. De omstandigheden waren prima, dat zeker, maar ook de set liep uitstekend en betrouwbaar. Tot slot op last van Onno nog een paar alfa's voor het team gedraaid, dat ging ook niet onaardig. Dik en dik tevreden dus.
Yes yes, pee erren! :-) en wat liep dat makkelijk! De vlagen hadden voor mij downwind nog wel wat harder gemogen ;-) ... de 6,3 was waarschijnlijk de betere keus geweest :-))) ... ach, ik klaag absoluut niet, was een top eind vd middag sessie! 15.10 het water op tot 18.15 en toen kakte de wind wat in. 18.45 naar huis met onderweg wat lichte regen.
Did not find the right speed today. The wind was good, water was sufficiently flat, so no explanation there. Suppose it just wasn´t my day.
Niet wat ik er van verwacht had...
Het water op gegaan met de AB+ 50 en de Stealth 5.8 wat op dat moment de juiste set leek voor de vlagen. De eerste de beste run bij de woonwijk voor breekt mijn verlenger. Board op meerdere plaatsen schade en een dikke lip. Spul bij de woonwijk aan de kant gelegd en terug gelopen naar de auto. Met de auto vervolgens het setje opgehaald.

Terug bij Horst leek de wind af te nemen. Omdat de schade aan de AB+ 50 toch wel aanzienlijk was geswitched naar de 54 met de 6.4
Was een goede keus aangezien de wind steeds minder werd. Kreeg de snelheid er echter niet uit. Controle was ver te zoeken en heb met de rem erop gevaren.

Hopelijk volgende keer een beter resultaat...
Allereerst iedereen gefeliciteerd die een pr heeft gehaald. Ik behoor niet tot die club. Ondanks dat dat er genoeg harde vlagen waren wist ik ze te missen of zo, kreeg zowel de I 87 als de Missile niet aan de praat en heb met beide boards bijna dezelfde snelheid gehaald. Was zelf ook niet in orde, koud en geen kracht. Volgende keer beter.
Falcon Speed; Warp 6,3. The day started out wrongly; received two wasp bites in my neck. After that a nice afternoon session. The gusts were a bit short to make really good runs. But I am happy that I was able to improve my PR's on max speed, Average and 500 mtr.
Mooi dagje Horst met een PR gem. Er had misschien iets meer ingezeten als mijn lat niet was gebroken, maar ontdekte dit thuis pas. De wind had nog wat harder gemogen, want de duw in mijn rug ontbrak.

Jeroen, dat ging gelukkig maar net goed. je schampte met je board mijn enkel. Doordat ik mijn board in een reflex ruim gooide is erger voorkomen. Ik wist niet dat je zo'n hekel aan me had.!
Wat een dag! Bijna al mijn pr's verbeterd. Alleen niet max display, 500m Nautische mijl en uur.
Toen ik aankwam had ik spijt de is87 niet bij me te hebben. Gelukkig werd de wind later wat minder hard zodat de medium set het prima deed.

Vandaag maar weer op het kleine board! En voor het eerst boven de 60. Harder hoeft echt niet! Of toch? Voorlopig houd ik het bij freeride/funrace materiaal. Genieten, daar gaat het om en dat is vandaag weer gelukt. Topdag!
jammer dat het zo vlagerig/moeilijk was, anders was mijn p.r. dik gesneuveld. ik zit er nu 0,1 onder, dus mag niet klagen. het setje liep ook lekker als je een vlaag had, mooi stabiel en onder controle. respect voor iedereen die vandaag de vlagen goed heeft benut. zeker Sander met een 80 kmh run :O
 En alweer een sessie met relatief klein spul, leer de JP49 steeds beter kennen. Van het weekend met griep op bed gelegen, niet helemaal de ideale voorbereiding. Doel was gem over de 70, dat is gelukt, maar fit had het een stukje harder gemoeten, maat niet ontevreden.
Was weer een topdag op Horst. Gelukkig kon ik een 5.8 lenen van John, zodat ik kon varen vandaag(6.2 is in reparatie) Super bedankt John.
Alles voelde vandaag goed. De Falcon 80 is echt een super boardje. Zeker in combi met een caspar 29. Ik heb een nieuw pr voor Horst gevaren, dus ik ben dik tevreden.
Rene gefeliciteerd met je PR.
Heerlijk gevaren, weer het juiste setje voor de omstandigheden.
Wat vaart die oude Wave Warrior uit 1988 :) toch lekker.
Heb niet echt op speed gevaren maar toch een mooie topsnelheid gehaald voor een waveboard met wave zeil.
Lekker freeriden, ook nog achter de vaargeul gevaren en daar was echt chop.
De duckgijpjes liepen  lekker, mooie alpha en afstand van ruim 100km.
Mooi weer, goede temperatuur en in begin middag lekker zonnetje er bij, echt een topdag.
lekkere after work sessie
had alleen de F2 SX M bij me en dat was prima te doen.
gelijk een pr max 2 sec met dit board

To je izostala mnogo.
Jakog vetra protiv,
brzo zaboraviti !
baggersessie
De wind nam af waardoor ik twee runs te kort ben gekomen voor een PR op het gemiddelde. Het ging allemaal heel makkelijk vandaag, Lekker!
Tja Rene, dat zo'n grote kerel toch helemaal in de dooie hoek past. Gelukkig ging het goed man.
Have had some better after work sessions.. Wind died too early

HEB IK ALWEER DE DAGZEGEN ?

(hahhahah)

Kreeg onverwachts het laatste uurtje vrij op mijn werk, dus vol verwachting naar Horst. (de hele dag blauwe lucht, zon en beste bak wind)

Onderweg op de A28 begon het al met dikke file, deed er 5 kwartier over, aanhanger erachter en naar Horst.

Daar was helaas de meeste wind al weg.

Ik heb qua setje de verkeerde keuze gemaakt, te klein board en te klein zeil, dus veel ploegen en martelen.

Maarrrrrr na afloop wel heerlijk gegeten met de “Local-heroes” bij de plaatselijk Italiaan.

Iedereen gefeliciteerd met de behaalde Pr’s.

Tot de volgende keer maar weer.

After work session, hit the water after 17:00 so missed the best wind.
Moet toch echt eens wat gaan doen aan de conditie, haha. Eindelijk weer eens een fatsoenlijke hoeveelheid wind. Dit was dan ook de eerste keer dat ik de Missile XS eens goed aan de tand heb kunnen voelen. Wat dat betreft was het een prima sessie, het setje voelt gewoon prima.

De runs voelden erg makkelijk aan, bijna te makkelijk. Had ook erg vaak het idee dat ik de runs niet lekker door kon zetten, omdat het setje veel snelheid verloor in de windgaten. Wellicht had de 6.2 ook gekund, maar of dat betere snelheden had opgeleverd vraag ik me af.
Nog mooi even kunnen surfen, in het begin overpowered maar later toch runs kunnen maken. Setje was niet goed in balans maar later ging het wat beter.
Ook nog af en toe een zonnetje erbij, kortom een leuke middag.
Wat een mooie dag, maar wat een korte sessie. Ik ben duidelijk een beetje wind niet gewend. Ik ga in de kleine maten toch maar eens op zoek naar iets relaxter spul. Ondanks dat het surfen niet echt wilde, heb ik wel genoten van de dag. Wind, zon en vrolijke surfers!
Nice PR day.
Leuke dag, ondanks flinke crash na breuk mastvoet.
2 uur kunnen lopen voor halen reserve mastvoet.
PR-dag, samen met Maarten wat moet je nog meer zeggen!

Grtz. Sander.
vanwege hielpijn dacht ik slim af te zijn op vlakke Horst
zodat er minder irritatie in hiel zou optreden
maar Horst was niet echt vlak

wel lekker gevaren
vooral die 1,5 vlaag was heerlijk
asy 23 cm vin doet het dan heerlijk met die harde vlagen
toen wind minder werd wou ik me casper 26 er onder doen voor meer lift,waardoor mogelijk hoger gemiddelde met wat minder wind
maar kreeg de asy vin in het water niet uit me box
dus maar met 23 cm asy vin blijven varen
W49 doet het ook super,was 2e keer op het board

mijn andere gps is helaas vastgelopen na 12 km
mis daarom op die gps wat runs

maar geeft op display wel meer aan op max run en 2 sec
45.54 knopen max 2 sec. om 43.34 knopen max 10 sec.
als batterij leeg is,maar even kijken wat hij dan hier aangeeft
Mooie dag, veel zon en bij momenten veel wind. Lekker gesurfd, maar wederom vielen m'n snelheden wat tegen. Het was druk vandaag, zo ook bij Bellini.
Leuke dag op Horst vandaag. Wind over de hele dag gezien wat vlagerig waarbij je geluk moest hebben dat je bij de kant een vlaag kreeg. Dat geluk heb ik vandaag zeker 1 keer gehad met een megavlaag wat resulteerde in de waarschijnlijk snelste run op Horst ooit. Helaas zette de wind niet door, anders had er een veel hoger gemiddelde in gezeten.
Had nog wel wat last van een schreeuwende man op het water.. haha.. Achteraf nog even met de mannen bij Belini's gegeten. Was gezellig.

geslaagde middag op horst, de 5,9 loopt als een trein
resultaten gaan omhoog
Hmmm, ik was te laat op het water, de toptijden waren toen al gevaren en de wind iets ingezakt. Maar wel lekker gevaren :-)
Lastig windje, verder wel lekker gevaren.
Helaaas pas om 17.00 uur aanwezig.
Leek nog goed te waaien, maar had beter de 6,7 erop kunnen zetten, maar had geen zin om om te tuigen.
Toch nog een paar uurtjes lekker gevaren.
Nog steeds last van mijn nek, dus beetje rustig aan gedaan. Korte sessies en wat dingen getest en met Onno wat Alpha's gemaakt.
Wel begonnen met SL71/Vapor7.6 met een max van 70,5 km/uur.
Later met SL61/Vapor6.7 en daar m'n runs mee gemaakt.
Ook nog de 6.7 op m'n 44 en later op de 54 gevaren.
De Alpha is toch een PR! Had niet helemaal goed gekeken denk ik...
Gisteravond nog een heerlijke wavesessie gehad op Wijk aan zee met 4.5m2 overpowerd, en dan nu ineens  een onverwachtse speedsessie! Ik ging er eigenlijk al vanuit dat ik deze winderige dag aan me voorbij moest laten gaan.  Gelukkig heb ik smiddags nog een aantal uurtjes mee kunnen pakken. Ditmaal een 26cm select so7 elite speed eronder geschroefd, eens kijken wat dat deed... gelijk wat pr's erbij. Top.  Later op de dag toen ik de 26cm wilde gaan wisselen voor een 25cm caspar speed met als doelstelling nog even wat harder te gaan...... maar goed, de wind zakte weg en hield het maar weer voor gezien.  heb nog enkele foto's gemaakt van het strandje, zie linkje
Dat was een kortere after work sessie dan gehoopt... ik zag één gitzwarte vlaag op het water liggen en ging er vol voor, maar bleef op de één of andere manier achter een stuk chop hangen waardoor ik op volle snelheid een katapult kreeg. Gevolg: gebroken cross batten, wat me nog meeviel gezien de snelheid en de lompheid waarmee ik in 't zeil viel. Thumbs up voor de degelijkheid van Point-7. Wel een klein scheurtje in de batten pocket, maar dat is zelf wel te repareren.
Vond het daarna niet de moeite meer om 5.4 op te tuigen aangezien de wind ook niet echt overtuigend meer was. De teleurstelling tenslotte maar ff weggegeten bij Bellini's :P :P
Ongelovelijk, de dag begon zo mooi. Met de rrd 90 liter gestart en bij de eerste harde vlagen een max. van 75, met een run van ruim 73 ! Mijn snelste tijd met een 90 liter boardje van bijna 60 breed ! Snel falcon speed gehaald, want nu moest het gebeuren, helaas maar een snelle run gemaakt op dit board............wat er aan de hand was weet ik niet, of ik heb de vlagen gemist, of ik kreeg dat ding gewoon niet aan de praat, toen een noodsprong gemaakt en de missile gehaald, toen ik weer op het water was, was de hardste wind voorbij, te weinig voor de missile. Maar weer de rrd 90 liter gepakt en hiermee nog de derde run gehaald. In ieder geval iedereen gefeliciteerd, die snel gevaren heeft, ik bleef helaas een beetje achter.
And again a great session!
I had a lot of fun with Roger and his gadgets :D :D

The first run was the fastest. I didn't want to go downwind but decided to go. A bit chicken mode as I wasn't ready when the gust hit me. So I was very surprised with a 70+ run.
After 2 more runs I did some matchracing and alphas, the speeds didn't bother me. I tried Eriç Baardmans board, a Sonic 85. This one is a good alpha racing board.

Next time it would be very nice to have better markers in the water. Only 3 meters too much for a 49.2 for a valid alpha... :( :(

Rogers mastcam is great! :) :)
when seeing the results of my teammates I had to make more speedruns. Willem Jan Heutink is fast but was unlucky with his equipment today (although the crash-facelift did him good ;) ) Let's hope Menno Barkmeijer and Robert Seinen did some good speeds.

In about 30 days my winterbreak starts, we need more windy days!!
Vandaag de Division 83 weer eens afgestoft, kon me niet heugen dat ik daar op gevaren heb. Dat liep in het begin wel mooi, heel los en veel vertrouwen. Het poppetje erop was de enige limiet, een paar keer een run afgebroken omdat mijn rechterarm zo verkrampte dat ik bang was dat ik hem niet meer uit de run kon trekken.
De wind werd wat minder, dus het werd wat lastig hem weer aan de praat te krijgen. Dus terug naar de kant en overgestapt op de TB110. Hiermee nog een poosje heerlijke gecruised toen de meesten al weg waren. Geen toptijden maar wel een heerlijke dag. De R zit weer in de maand, nog een paar van deze dagen AUB!
Felicitaties aan allen die deze dag wel wisten om te zetten in PR's.
PR omstandigheden, maar ook DE gelegenheid om de Missile XS "in te varen".
Toen ik het water op ging waren de hardste vlagen alweer voorbij (story of my life - dat krijg je als je 's ochtends nog moet werken).

In het begin zitten prutsen met voetbanden afstelling. Plus het was alweer 4 jaar geleden dat ik op zo'n klein board (toen de iSonic 50) gevaren heb.

Uiteindelijk 1 korte vlaag goed gepakt, waarbij het  board ook mooi vlak (lengte-as) lag.

De acceleratie is iig alsof je afgeschoten wordt. Nu nog een keer met echte wind.

Was in het begin wel errug wennen hoe los / onrustig dit board ligt tov de Manta 54. Zeker over de chop het eerste uur ontzettend chicken.

Maar die 76er piek ging zo ontzettend makkelijk en licht, benieuwd wat erin zit na wat meer TOW op dit board.

PR omstandigheden, maar ook DE gelegenheid om de Missile XS "in te varen".

wind was in de middag toegenomen
Alsnog posting van 2e GPS die vastgelopen was gisteren ,en 45,54 knopen max 2 sec. en 43.34 knopen max 10 sec. run aangaf op display,dat komt aardig overheen in Km/h met snelheden hier

via data-logger naar  save to card via SBP file en heel veel dagen in toolbox via trackpoints tabel wissen toch nog kunnen vinden

omdat ie vastliep,mis ik een aantal runs die ik na het vastlopen nog heb gemaakt ,maar wel een run van 80,5 en een max van 84,31 (-; deze gps heeft dus maar 12 km geregistreerd,voordat ie vastliep
mis daarom wat runs die andere gps wel opnam in 54 km

blijft toch vreemd dat deze gps meer aangeeft als de andere
Raymond Wortel zijn voicemail maar alvast ingesproken
Nice day at Strand Horst. It has been a while since I last sailed here...USM #1 of this year. I wanted to try a lot of things for upcoming USM races so changed a lot of fins. I started off with the RRD X-Fire 90. I really like this board. I have never been so fast on a slalomboard of this size. My best speed was 73.15 and a run of 71.20 with the C3 Venom 30. The venom is great with the 90.  Then the wind picked up more and I changed to a 50cm big speedboard with again Venom 30. Very nice combination. I really like the venom 30 for this kind of speedsailing.

Oh, and now I know why I feel like being run over by a truck...I did almost 136 km distance.
Pas voor de tweede keer dit jaar met de 5.8. Liep voor geen meter.
Te laat...
1 goede run, toen was het op.
bagger sessie, vlagen en wederom geen drive om m'n setje lekker te laten lopen. Ik denk dat ik maar weer eens moet gaan oefenen op m'n wayler 350 pro met doorgelat zeil...
A nice afterwork session on my Falcon 80, for the second time this year!
Zag eruit als een PR dag. Maar ook een mooie gelegenheid om de Missile XS in te wijden. Eerste keer een echt speedboard in 4 jaar (isonic 50 was de laatste keer). Keuzes... de Missile XS dus en niet de Manta 54.

De beste vlagen waren alweer voorbij toen ik het water op ging. Story of my life, dat krijg je als je 's ochtens nog moet werken. Maar iig, wel het water op met lekker wind. Wel een hol windje, met korte vlagen.

In het begin nog flink prutsen met voetband afstelling etc, en vooral in het hoofd moest de knop flink om. Board ligt lekker los zeg maar, vooral in de chop.

Toch nog 1 goede vlaag (wel een hele korte) gepakt. Dat is niet bepaald goed voor het gemiddelde. Maar het gevoel was er wel: wat een acceleratie  - alsof je afgeschoten wordt! Smaakt naar meer.

In ieder geval nu het gevoel waar "de knop" van dit board zit.
Na maanden tegen mijn PR aangezeten te hebben eindelijk mijn PR met 5,45 km/p/u verbeterd.  Wat gaat dat lekker zo hard. Eigenlijk heel gemakkelijk.  Smaakt naar meer.
Serge Beumer en Ron v.d. Berg bedankt voor jullie advies!!
Automatische upload van afgelopen woensdag.

Na het werk eind middag en begin avond nog even kunnen varen. Heb gelukkig de laatste harde vlagen nog mee kunnen paken. Ondanks dat een marginaal pr op het gem! Door gebrek aan wind bleef de laatste run wat achter.

De futura is een heerlijk board bij hardere wind. Gypt lekker en geeft veel zelfvertrouwen.