gps-speedsurfing

56Janny Beimers39,83
57Max Baaijen32,38
58Maarten Midden27,79

1e sessie van 2012. Meer wind dan was voorspeld.

Grappig dat veel surfers te groot materiaal hadden meegenomen.

Tried some nautical miles together with Luc. Second attempt was good with PB improved by 3km.

Eerste sessie van het jaar heerlijksmiley Met 7 graden was het niet echt warm maar ik heb het niet koud gehad. Was wel weer even wennen aan de snelheid en golven, had een beetje laat door waar je de snelste runs moest maken. Met het zeil over bakboord duidelijk sneller.

Testvaart met de 2012 falcon 89. Alleen halve wind gevaren, met deze chop en de eerste keer, durfde ik hem ècht niet downwind te gooien. Heerlijk, makkelijk  varend board! Snel aanplaneren, heel rustig op het water, zelfs bij deze golfslag. Maar....wat was het giga koud! Groot verschil met donderdag.

Morgen voor de 'die-hards': seizoensopening telstarsurf&kitecenter. Koffie staat klaar!

Vandaag testdag/tuning dag op Horst (en wat voor eenangry)....de combi van de 113 liter en de 7.1 had ik nog niet gevaren, vandaag had ik liever de 89 liter en de 6.6 gevaren maar het board was nog niet binnen. Gestoeid met de settings van: voetbanden/ mastvoet/ vin/ downhaul/ outhaul/ trapeze koordjes ...het geheel liep nog niet optimaal...lekker dat nieuwe materiaal haha. Niet bezig gehouden met speed...in het ondiepe liep ik een keer goed vast....ben toen hoger gaan varen...lekker bumpy. Op naar de volgende sessie. Het was een mooie dag.

Lekker gevaren .

Was wel een stuk kouder dan afgelopen donderdag.

Heerlijke middag op Horst. Was wel weer even wennen natuurlijk voor de armen, daardoor ook wel wat mooie vlagen laten lopen. Maakt niet uit, we zijn weer begonnen, en wat ben ik superblij met m'n nieuwe zeilen ! Wat een power zit daar in.  Belooft veel goeds voor dit jaar. Wel veel blauw op het water trouwens ;-)

Super dagje! Veel en veel te groot opstaan voor mij als 65kg wegende.. :)
Eerst trots op een 49 km/h AVG. Daarna gepushed door Armand om die 50 te doorbreken. Daarna gewoon nog 6 runs boven de 50 gemaakt! :D

Voor deze set met deze wind super tevreden!

Super Frank! Mooie tijden met zulk groot spul! Die SX77 ... wat een fantastisch board is dat hè!

Wat een mooie dag vandaag! Net als donderdag kwam ook vandaag het zonnetje af en toe kijken :-) . Wel wat koud aan de handen af en toe maar heb uiteindelijk toch de 100km nog even vol gemaakt :-)

Topdagje en gezellig druk! Hopelijk morgen geen regen en een lekker windje voor wat groter materiaal :-) ...

Wind was vlagerig, maar als de windkraan openging was het goed te doen.

Waar was het vlakke water!

Was weer ff wennen met dat kleine spul.  Al met al lekker gevaren smiley

Voor het eerst met mijn nieuwe Ka koncept 6.6, _ heerlijk, wij gaan grote vriendjes worden. Gelijk  een PR op de Nautische mijl.smileysmileysmiley Dat had ik niet verwacht.

Ook  had niet gerekend op zoveel wind en dus met de SX M gevaren dat had kleiner gemogen., geen down runnetjes gemaakt maar lekker halfwindse koers gevaren.

Was weer erg gezellig bij het proathuus van Ton en Julisk.

was in de ochtend gestart met de jp 112 ltr, na de middag de 84 ltr en in de na middag de jp 54 speed.

Wat een top boardje is dat, ik weet zeker dat er veel potentie inzit, maar eind van de middag was ik helemaal op, na 90 km gesurfd.

Mijn nieuwe Phantom zeil 7.1 bevalt me ook erg goed.

Ondanks de chop nog aardig hard gevaren, en veel plezier gehad met de hellcat.

Ik was vanmiddag bepaald geen heer en meester over mijn setje. Board had een geheel eigen mening over koers, controle en snelheid. Enorme klotsbak ook. Ik had makkelijk een maatje kleiner kunnen varen.

hoi!!!!

was een lekkere tranings session.

was lekkere harde wind.

GRT Bjorn.

Heerlijk weer op Strand Horst te zijn. Echt veel meer wind dan gedacht. Gelukkig had ik ook mijn kleinere zeil bij me. Helaas mijn zwager niet. Dus maar om en om gevaren.

Cold and choppy, not my favorite conditions , but stil a nice day and happy with the speeds.

Nog een Maart sessie op de valreep. Lastige omstandigheden en kouwe jatten. Verder leuk om iedereen weer even te zien. Jammer dat mn teammember er nie was en dat ie niet meer zn sessies mag uploaden, waar gaat het over?? Ik kom tov de rest 2 km tekort. De Manta 54 had denk ik ook wel gekund....

Aardige, maar vreselijk koude dag op Horst. Setje liep in het begin niet lekker. De 460 SDM in de 7 meter is geen optie. Te veel power. Snel de 7 meter met de 430 SDM opgetuigd. De maxen gingen meteen met 5 km omhoog. Verder tevreden met hoe het uiteindelijk liep in deze lastige omstandigheden.

Fantastic day at Horst. We had more wind than predicted. Conditions were technical and thus challenging. I was on the Simmer first and afterwards on the Loft sail. I fell straight through the mast. Don't really know what happened. All I know I fell full into the board with my harness (so it turned out later as it got clear to me at the end of the session the harness hook was imprinted in the side of the board...bummer...).

Anyhow..it gave me a good comparison between both great sails. I set the fastest and third fastest run with the Simmer and the second fourth and fifth with the Loft sail. the simmer needs to be trimmed with huge amounts of downhaul and negative on the outhaul. It's a bit of an old school feel with a modern touch. Stability is insane with lots of forward oriented drive. The sail is very, very fast on open courses for sure. The loft got away with a lot of outhaul. I sailed it with a super soft mast van den Berg imported and this helps to add even more control to the sail without losing endspeed. On upwind courses both sails are very easy to use with the loft having the modern feel of a "plate" sail trimmed to perfection. The Simmer has got more forward pull like mentioned and with that sail the stance needs to be a bit higher. Just a matter of preference I guess.

The new katana fin amazed me again. 31 cm underneath a 46 tail withoiut a single spin-out. The monster flew and eventhough I lost quite some time because of the bad luck i was happy with the average speeds I set without tuning experience. Its so much fun to go upwind like a freigthtrain after a run. It saves energy for the next run. Please more days like this.

Eindelijk weer is wind, nog wel wat koud. Zeil moet ik nog wat bijtrimmen (wat meer loose).Was beh choppy viel me wat tegen de snelheden.Komt wel.Degene die over de 70 zijn gegaan knap.

een verbazingwekkende harde wind vandaag...meer dan verwacht....veel meer...

moeilijke windrichting vandaag, veel chop, veel collega's op het water..

eerste keer met de combi manta 71 en de 7.9 Vapor, icm chop wel iets anders dan vlak water, bij de eerste run flink gevallen en tip van het board beschadig angry, teruggevaren, tape erop, grotere vin en nog wat met mijn settings zitten rommelen, uiteindelijk de mastvoet naar voren bleek de oplossing voor het onverwacht opstijgen van het board tijdens de run.

Was gezellig vandaag en de wind hield lang aan, de zon ging zelfs schijnenwink..

Harde wind. En ik was al moe voor ik begonfrown

Graag dit jaar nog tientallen van deze dagen. Alleen de temperatuur s.v.p. boven de 10 gr. Gevaren met de mXr 60 Rockstar met de 6,3 Maui, beide eigenlijk te groot onder de gegeven omstandigheden, maar e.e.a. liep voortreffelijk en de resultaten zijn ook prima.

Ondanks de kou was het behoorlijk druk op het water. Veel gezellige kletspraatjes op de kant.:-))

Frank, dat kun je niet maken! Een beetje eerbied voor de ouderdom s.v.p. :-))

Lekkere sessie. Timing was belangrijk! Wachten om  op het juiste moment te vertrekken, en goed vlagen lezen. De FF80  knisperde toch weer lekker over de chop heen als de vlagen hard genoeg waren.  Tevreden met de tijden!

D'r zaten weinig ruime rakjes bij.

topdag jammer van mijn slechte conditie

twee keer voor het uur bezig geweest maar er zat elke keer een wind dipje in

wel veel km gemaakt

Hoi ik ben Michel en was voor het eerst op Horst kan iemand mij uitleggen hoe ik moet surfen want dit leek nergens op. Alsof ik opeens motorisch gestoord was maar ja dat krijg je als je 2 maand niet surft. Begon lekker maar kreeg het koud en heb het ook niet meer warm gekregen. Door kramp in de armen moeten stoppen. Het was wel weer lekker om het water te zijn. Weer veel nieuwegheden gezien en gehoord dus hou de boel in de gaten er staan mooie dingen te gebeuren. Gps heeft corrupte bestanden opgeslagen en het bestand uit de datalogger doet het ook dus maar olsskool handmatig, wel jammer van de mijl.

Yeah! gekregen waar ik voor kwam:)

pr op de nautical van 47.3 :) pr op totale afstand (48km, had meer verwacht) pr op 1uur. verder alle pr's van 2012 weggevaagd dus ik ben zeker tevreden!

wat een dag zeg, ik had mijn 6.5 bijna niet eens meegenomen maar toch blij dat ik dat wel heb gedaan. jammer genoeg alleen mijn 118L HTS meegenomen, meer pastte niet in de auto maar met deze omstandigheden was er denk ik toch niks met mijn huidige max/avg pr gebeurd.

Zo ongeveer de hele dag aan het zoeken geweest naar de juiste settings. Op het laatst gevonden maar toen was de pijp leeg. Ik heb aan vandaag een kansloos en bevroren gevoel overghouden!

wow wat een heerlijk dagje chop hoppen was dat.

in de ochtend wat regen maar later droog, iets warmer mag wel hoor.

Vandaag gevaren met mijn net gekregen nieuwe KA Killer, wat een top zeiltje.

Heerlijk mee gebump en jump.

was ook weer erg gezellig aan de kant, en Eric Bos nog bedankt voor het meenemen

van mijn Killer.

he he dat was weer eens lekker surfen, wist bijna niet meer hoe het ging.

samen met Robert lekker lans de vaargeul gesprongen.

was er gezellig op het water en aan de kant.

tot morgen CU

Good day to try some settings and fins. Paul & I tried a nautical for the team. I think it worked out nicely.

First time on the JP slalom 59. Tried some different fins. I had a lot of fun cruising true the chop. The board gives a lot of control.

@kees you beat me with the alpha. I'll try harder next time!!wink

lastige omstandigheden, maar toch weer een heerlijke middag gehad

Eerste keer de Loft 6.3 maar het ging niet zo lekker in begin. Problemen en Wat was het? Ging eerst het op water de Falcon 80 wind weg. Dan maar falcon 89 dat ging een stuk beter. Maar er was iets niet goedangry????

Opmerking van Sander: jou zeil is flat. Thnaks dude

Denken denken oepsblush. Hmmm nieuwe uit de doos OOoo dam de rdm cams. Er zit nu sdm cams in. Haha en nog 67max met 64 run met slecht trimangel

Even wat wind gemist maar daarna zo snel, zo EZ en trim gevonden :-). Wind was helaas op. Next time beter.

Eerste run gelijk een 68,5 op de teller, dus dat was aardig hoopgevend voor de eerste sessie sinds maanden. Daarna kwam ik alleen niet meer in de buurt. De armpjes hadden al snel geen kracht meer waardoor ik geen lekkere runs kon opbouwen. Maar snel wat fitter worden zodat er een wat leuker gemiddelde kan worden bereikt.

Nog te moe van donderdag, spierpijn etc., Moeilijk surfen in de chop, ben ik niet gewend, toch wel een uitdaging, maar durfde niet echt hard te gaan.

Heerlijke sessie, lekker op en neer knallen, beetje proberen te springen en een paar keer een geplaneerde gijp gelukt :) Dit mag vaker zo! Was ook weer gezellig op het water en op de kant

mooie middag om na twee maanden weer te beginnen.

gestard met mijn Isonic 97 met Neil Pryde RS-R 7.0 maar de 97 kon ik niet goed trimmen.

daarna de Isonic 107 met de RS-R 7.0 maar de 107 was al snel te groot.

toen mijn niuwe Isonic 80 maar uit de trailer gehaald voet banden achter gemonteerd met de schoeven aan de biuten kant van de voetbanden met de voetband naar binnen in een keer goed TOP heerlijk mee kunnen varen en de Isonic 80 planeerd supper snel aan en over je choppy erg goed.

daarna toch weer de Isonic 97 gepakt ook daar de achterste voetbanden verplaatst schroeven aan de buiten kant gezet zo dat je voetbanden meer naar binnen staan,voelde in een keer goed en goede controlle TOP

maar de snelheid over de choppy kreeg ik er niet uit vandaag.

en bijna 70 km gevaren en dat voor z,n eerste dag heerlijkl.

Na ongeveer een klein jaar niet gevaren te hebben de eerste echte sessie in 2012. Wat een feest.

Moet bijna weer leren varen, maakt ook verder helemaal niet uit. Had veel vaar plezier al was het kortstondig!! Kramp kramp kramp!!!

Mede door de gezelligheid aan de kant maakt het geheel een top dagje !

First Time with the Isonic 101. I had problems to find the best frond footstapsposition.My Problem was that my frontfood wants to go always out of the footstaps, so is was dangerous to go fast. Late in the afternoon i found a good position.

Super dag voor mij. Eerst vanochtend voor de laatste keer dit seizoen geschaatst in Heerenveen en daar 3 PR's verbroken. In de middag voor het eerst dit seizoen gesurft bij Strand Horst en ook daar al mijn PR's verbroken met 2-3 km/u. Het waaide behoorlijk hard voor mij met de 5.0 en ik had koude handen maar het was toch weer lekker!

Wat begon als een complete off-day werd toch nog een fijne dat.

Ik vond het koud, regenachtig en vlagerige wind. 7.0m was te groot in de vlagen en de handjes waren koud..... Met veel moeite in de chop de 58/59 km/h gehaald...

Nu een minuut of twintig werd dit beter en ik heb de runs gewoon buiten de vlagen gemaakt of vlak voor het hardste moment van de vlaag want het water was op dat moment een stuk vlakker :)

PATS: 65 km/h op de klok. Dat lukte me nog 2x erbij en toen was de koek bij mij op. Jammer van die laatste run van ruim onder de 60... Maar de combo is echt heel veel beter dan mijn vorige setje !

I am a "Happy Chappy"

Heerlijk dagje. 't Was wel sleuren voor de eerste sessie dit jaar... Maar lekker gevaren:)

Begonnen met de JP 59, daar ook de hoogste snelheden mee gezet. Nog wel zoeken naar de juiste afstelling in combi met de Evo IV maar het begint steeds beter te voelen. In de runs was de set mooi in balans, nu nog de snelheid omhoog..maar dat gaat wel goed komen heb ik het gevoel.

Laatste 1,5 uur nog met de JP 68 gevaren. Voelde ook goed met de 7.0!

Net weer beter maar gelijk 't water op geweest. Niet veel kracht en t was erg koud! Wel lekker op het kleine plankje!

Ik had veel te groot spul bij me en daardoor te weinig controle. Heb geen speedruns gemaakt.

Na een korte winterstop weer voor het eerst op de plank. Wind was goed, maar het voer allemaal voor geen meter. Ik kon vandaag maar geen vrienden worden met m'n setje. Eerst met 6.5 meter gevaren maar de bijbehorende rakken heb ik voornamelijk in spin-out modus afgelegd. Na deze 2 rakken omgetuigd naar 5,5 meter maar die miste de nodige power, het setje wou gewoon niet lekker los lopen. Nadat ik vervolgens alweer een vinschroef verloor (heeft een tuttle box er daarom 2?) hield ik het maar voor gezien...

Was een top dagje, hoop snel weer

Gelukkig gps weer gevonden.

Heel even met slalomset gevaren,de rest voor het eerst met fsw boardje.

Voor de statistiek toch maar even gepost.